niedziela, 18 września 2016

WYMIANA POLSKO - SZKOCKA

Wyjazd do Szkocji – wrzesień 2016

W dniach 2-9 września młodzież z klas 1, 2 i 3 gimnazjum oraz
1 liceum uczestniczyła w wymianie międzynarodowej ze Szkocją. Basia, Wiktoria, Radek, Daniel, Kasia, Marcelina, Julia i Mikołaj wraz z opiekunkami odwiedzili szkołę Smithycroft Secondary
w Glasgow oraz zostali ugoszczeni w domach uczniów
tej szkoły - swoich rówieśników.

Pierwszy dzień młodzież spędziła na poznawaniu swoich gospodarzy, ale już drugiego dnia wyruszyliśmy na wycieczkę nad jezioro Lomond (Loch Lomond), znane ze swojego malowniczego położenia pośród wzgórz i opiewającej je tradycyjnej pieśni. Nasza wizyta nad jeziorem zbiegła się w czasie z Loch Lomond Food and Drink Festival – festiwalem poświęconym tradycyjnym szkockim potrawom i napojom, których mogliśmy skosztować na miejscu,
a także dowiedzieć się, jak powstają.

Po tak intensywnym dniu, uczniowie odpoczywali w niedzielę
w towarzystwie goszczących ich rodzin, by w poniedziałek podjąć wyzwanie i pojawić się w szkockiej szkole. Polska młodzież uczestniczyła w zajęciach z matematyki, fizyki, języka angielskiego, a nawet rysunku i szycia! Zwłaszcza te ostatnie okazały się dla naszych dziewcząt prawdziwą szkołą szycia…
tj. życia

Na zajęciach w szkole upłynęło nam poniedziałkowe i wtorkowe przedpołudnie. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem szkoły Smithycroft, jej rozmiarów, wyposażenia oraz nauczycieli
i uczniów, którzy niezwykle serdecznie nas przyjęli.
W poniedziałek po południu odbyliśmy przejażdżkę po Glasgow otwartym piętrowym autobusem. W trakcie tej wycieczki mieliśmy możliwość wysłuchania przewodnika opowiadającego o historii miasta i jego największych zabytkach.

Wtorkowe popołudnie spędziliśmy w muzeum People’s Palace zapoznając się z historią Glasgow, jego najznakomitszymi mieszkańcami oraz z rolą, jaką odegrała Szkocja podczas II wojny światowej.

W środę pojechaliśmy pociągiem do Edynburga i spędziliśmy cały dzień zwiedzając stolicę Szkocji, robiąc zakupy w sklepach
z pamiątkami oraz wspinając się na nieczynny wulkan by zrobić jak najlepsze zdjęcia tego historycznego miasta.

Czwartkowy ranek spędziliśmy na międzyszkolnych warsztatach młodzieżowych dotyczących Holocaustu oraz zwiedzając
St. Mungo Museum of Religious Life and Art, a popołudniu nasi gospodarze pożegnali nas pizzą i wieczorkiem tanecznym